Samen
verkopen
we je huis

Succesvol verkocht zonder Funda

Succesvol verkocht zonder Funda.

Toen ik de eerste keer binnenliep in het huis aan de Achtste Buitenpepers 46 wist ik meteen, dit is een geliefde woning! Op en top in orde, goed onderhouden en afgewerkt op hoog niveau. Nagenoeg instapklaar. Een basis waar (bijna) iedere huizenkoper blij van wordt.

Uiteraard geldt, hoe luxer en completer de woning hoe hoger de prijs. Dus de uitdaging succesvol te verkopen was ook hier zeker aanwezig. Niets gaat vanzelf! (al lijkt het soms wel zo te zijn)

Pas als alles klopt en samenvalt is er mogelijkheid tot snel succes.

Binnen 1 week na de plaatsing op Facebook was het huis verkocht. Meteen aan de eerste kijkers!
Hoe kan dat? Wat waren de succesfactoren?

Op het moment van het maken van het verkoopplan, stonden er nagenoeg geen gelijke woningen te koop in de Buitenpepers. Dat kan een voordeel zijn. Maar ook een nadeel! Kijkers vergelijken graag. Als er niets te vergelijken is, wordt men terughoudend over de prijs/kwaliteitverhouding. We stonden dus voor een leuke uitdaging om de woning tegen een goede prijs te verkopen.

Wat hebben we gedaan:
1. Uitgangspunt: een zo hoog mogelijk rendement halen, er was tijd genoeg voor de verkoop.
2.We hebben de doelgroep bepaald en gekeken wat er voor hen in dit huis aanwezig was wat de doorslag zou kunnen zijn voor een aankoop.
3.Hierop hebben we de tekst geschreven en er de styling op gericht.
4. Het huis was al perfect schoon en helemaal opgeruimd en we hebben het een klein beetje gestyled voor de foto’s en bezichtigingen.
5. We wilden de woning eerst op Facebook aankondigen en de week daarna zou het op Funda worden geplaatst.
4. Eenmaal op Facebook waren er al snel bezoekers op de pagina. Het eerste verzoek voor een bezichtiging kwam eigenlijk al meteen binnen.
5. We hebben snel geschakeld en meteen de bezichtiging kunnen plannen. De kijkers waren direct al enthousiast! Door de goede presentatie konden ze zichzelf wel voorstellen in dit huis. Een paar aanpassingen en dan zouden ze er zo in kunnen. Na een tweede bezichtiging, later die week, hebben ze het meteen gekocht. 

Als een huis perfect aanvoelt, is men bereid er meer voor te betalen.
Dat perfecte gevoel is een mix van factoren; de gunstige markt is zeker een pré, vlak echter de presentatie van het huis niet uit. Alles moet kloppen, anders werkt het niet. Dat is ook weer gebleken bij deze verkoop.

House to sell is gespecialiseerd in woningmarketing. Wil jij je ook onderscheiden als je je huis verkoopt? Kijk dan op onze website www.housetosell.nl en verkoop ook door het verschil te maken.
Maak meteen een afspraak voor een gratis en vrijblijvend kennismakingsgesprek, wij zullen je vertellen waarin jíj je kunt onderscheiden.

Lees in het e-book wat jij zelf al kunt doen om de verkoop succesvol te maken.